• Porgand "Aron" F1

Porgand "Aron" F1

Daucus carota L.
  • Tootja: Seklos
  • Pakendis: 2,0 g
  • Saadavus: Laos
  • 1.91€


Porgand "Aron" F1.
Ultravarajase porgandi hübriid sorditüübist "Carotel".
Vegetatsiooni periood: 85-95 päeva.
Juurvilja pikkus 10-12 cm.

* Sellest, kuidas toitumise muutmisega saab vähendada vähki haigestumise riski, on teada juba ammustest aegadest. Kuigi pole olemas „vähivastast“ toitumist, mille mõju on tõestatud sajaprotsendiliselt, on teadlased kindlaks teinud, et mitmed juur – ja puuviljad sisaldavad aineid, mis takistavad vähi arengut.
Vähivastane toime on tõestatud karotiinil (provitamiin A). Rahvameditsiinis kasutatakse ammu porgandi ja astelpaju, mis sisaldavad mõningal määral karotiini, vähivastast toimet.
Karotiin takistab kopsu-, põie- ja maovähi arengut. Tomat või teda sisaldavad toidud vähendavad rinnavähki haigestumise riski (tänu tomatis sisalduvale karotiin likopeenile). Kuid maksab meeles pidada, et karotiin nagu ka A vitamiin, on rasvas lahustuv ühend, seepärast omastatakse tomatist ja porgandist kasulikke aineid paremini siis, kui neid tarvitatakse toiduks koos taimeõliga (või hapukoorega). Astelpajus nagu teada on õli piisavalt.
Karotiini sisaldavad samuti maguspipar, aprikoosid, kibuvitsamarjad, roheline sibul, oblikas, spinat, petersell. Küüslauk ja sibul takistavad tänu oma sulfiidide, nt ahoeenisisaldusele, maovähi arengut.
Ahoeen mõjutab vähirakke otseselt, neid hävitades.
Fakt, et Vahemeremaades ja mõningates Hiina piirkondades kohtab harva maovähki, on otseselt seotud küüslaugu ja sibula toiduks tarvitamisega. Küüslaugupreparaatides, millel puudub lõhn, paljud sulfiidid puuduvad. Hingamisteede vähirakkudele avaldavad sulfiidid vaid mõningast mõju. Ühendeid, mis mõjutavad kopsuvähki, on leitud tsitrusviljadest (D-limoneen), rohelisest teest, kapsast. Kahjulikke aineid, mis satuvad meie organismi koos õhuga, neutraliseerib E vitamiin (sisaldub teda põhiliselt taimeõlis, pähklites, seemnetes).
Polüfenoolsed ühendid mõjutavad imuuunsust ja kaitsevad inimesi paljude vähivormide eest. Neid aineid leidub praktiliselt kõigis puu- ja juurviljades, kaasa arvatud kartul.
Paljud polüfenoolid on aktiivsed taimepigmendid, seega – mida intensiivsemalt on see või teine vili värvunud, seda rohkem sisaldub temas polüfenoole (ja karotinoide). Eriti palju sisaldub polüfenoole viljade koores. Mida värskem toiduaine, seda rohkem polüfenoole. Polüfenoolide allikaks on ka mitmed kaunviljad (soja, aeduba, põlduba).

 

 

Lisa arvamus

Märkus: HTML kood ei ole lubatud.
    Halb           Hea
Captcha

Eriti kasulikud on need juur- ja puuviljad ning marjad, mida kasvatatakse kohapeal. Ööpäevas on vaja inimesel ära süüa 400 grammi puu- ja köögivilju – nii toorena, keedetuna, hautatuna. Vältida tuleks praetud toitu, kuna praadimisel võivad moodustuda kantserogeensed ühendid. Kasulikud ained säilivad ka külmutatud puu- ja juurviljades ning marjades. „Meretagused viljad“ ei ole alati kasulikud, kuna neid korjatakse pooltoorelt – sealjuures kaotavad nad palju kasulikke aineid. Pikaajaline transport ja säilitamine ei mõju samuti nende kvaliteedile hästi.

Top