0 arvamust  |  Lisa arvamus
Eruca sativa L.
Tootja: Legutko
Pakendis:2,0 g
Saadavus:Laos
1.50€
Maksudeta: 1.25€

Indau (Rukola kultuurne) mikrorohelised - Eruca sativa.
Kõige vanem salati kultuur ja suurepärane dieetiline produkt.
Roheline ultrakiirekasvuline pikantse maitsega salatitaim, saak juba 14 päeva peale külvi. Soojaarmastav mitmeaastane taim, mis kasvatakse meie kliimas nagu üheaastane. 
Mineraalainetega rikkas. Sisaldab paljusid vitamiine (C,B,P ja teisi), karotiini, eeterlikke õlisid ja mikroelemente, mis on peale pikka talve inimestele nii vajalikud.
Rukola lehed on mahlased, tume-rohelised, nõrgalt lõhestunud, terava pähklise-sinepise maitsega. Kasutatakse salatite, võileibade valmistamisel, samuti maitselisandina ja garneeringuna erinevate roogade juures. Hästi sobib juustuga.
Soovitatakse kasvatada avamaal, kilekatete all, samuti toas aknalaual potikultuurina. 

Rukola Эрука Рукола Sinappikaali Rucolasallat Senapskål Руккола

Eng.: Garden rocket salad, Arugula, Roquette. Suom.: Sinappikaali, rukola (salaatti). Sven.: Rucolasallat (Senapskål). Bot. syn.: Eruca vesicaria (L.) Cav., Brassica eruca L., Brassica erucoides Hornem., Crucifera eruca E.H.L.Krause, Eruca aurea Batt., Eruca cappadocica Reut.

* Kalorsus – madal, toiteväärtus – kõrge.
Mitte ükski teine roheline köögivili pole nii madala kalorsusega kui seda on rukola. 100 grammis värsketes rukola lehtedes on vaid kõigest 25 kalorit. Vaatamata sellele sisaldab ta palju eluliselt vajalikke fütokeemilisi elemente, antioksüdante, vitamiine ja mineraale, milles seisnevadki rukola tervisele kasulikud omadused. Esmajärjekorras on rukola väga rikkalikuks mõningate fütokeemiliste elementide allikaks nagu indoolid, tiotsüanaadid, sulforafaanid ja isotiotsüanaadid. Need kõik võitlevad väga efektiivselt östrogeenide kantserogeensete mõjudega. Järelikult, rukola on väga kasulik profülaktikaks ja võitluseks vähkkasvajate vastu nagu eesnäärme-, rinnanäärme-, emakaela- ja munasarjade kasvajad. Juba selle pärast on vaja lülitada rukola nii meeste kui naiste menüüsse.
Uurimused näitavad, et regulaarne rukola toiduks tarbimine vähendab vähki haigestumise riski, samuti peatab olemasolevate kasvajate arengu.
Peale selle, et rukola on tähtsaim A vitamiini allikas, takistab ta ka naha-, kopsu ja suuõõne vähi teket.
Rukola peaks kindlasti olema naisterahvaste menüüs.
Ta on väga hea folaatide allikas. 100 grammis värsketes rohelistes lehtedes on 97 µg foolhapet. See tähendab, et regulaarne rukola tarbimine raseduse alguses hoiab ära mitmed vastsündinute närvikahjustused ning on väga aktuaalne ja vajalik naistele raseduse algusperioodil.
Peale selle, rukola, nagu ka mitmed teised rohelised lehtköögiviljad, aitab säilitada naistel naha nooruslikkust. Piisab, kui tarvitada rukolat regulaarselt, et peened kortsud näol taanduvad, naha värvus on meeldivam ja ühtlasem, see saab tagasi oma endise läike.
Heaks seedimiseks ja tugevaks immuunsuseks.
See kasulik rukola omadus seisneb suures B rühma vitamiinide – tiamiini, riboflaviini, niatsiini ja pantoteenhappe sisalduses. Kõik need ained on vajalikud optimaalse fermentatsiooni ja metaboolsete funktsioonide hoidmiseks. Rukola on kasulik mitmesuguste mao- ja seedekulgla haiguste korral, aga seedemürgituste korral on pea sama efektiivne kui aktiivsüsi …
Rukola värsked lehed sisaldavad C vitamiini, mis on võimas looduslik antioksüdant. C vitamiinirikas rukola aitab organismil end kaitsta mitmesuguste viirushaiguste eest, tõstab vastupidavust infektsioonidele, suurendab immuunsust ja viib organismist välja vabu radikaale. Juba sel põhjusel on rukola kõigile kasulik: nii suurtele kui väikestele. Rukola sisaldab ka hulga mineraale, eriti vaske ja rauda, aga samuti kaltsiumi, kaaliumi, mangaani ja fosforit. Need omakorda avaldavad organismile üldtugevdavat mõju.
Roheline köögivili eakatele naistele ja meestele.
Rukola muutub hindamatuks roheliseks köögiviljaks, kui jutt tuleb eakatest inimestest. Asi on selles, et rukola on üks parimaid taimseid K vitamiini allikaid – kõigest 100 g rukolat annab täiskasvanud inimese ööpäevase K vitamiini annuse . K vitamiin omakorda on olulisemal kohal luude tervise seisukohast, ta osaleb luude moodustumises ja tugevnemises. See on väga vajalik nii meestele kui naistele selles eas, kus iga aastaga muutuvad luud järjest hapramaks. Peale selle peatab K vitamiin vanadusest tingitud ajuneuronite kahjustusi, seega ka selle tagajärjel tekkivat Alzheimeri tõbe.
Lülitage oma menüüsse rukola ja olge terved!

Lisa arvamus

Märkus: HTML kood ei ole lubatud.